OPERA SPECTRUM

Opera Spectrum masken kombinerar 2 välkanda teknologier. Operamasken erbjuder kombinerad inslussning med galvanisk störm( iontofores) som leder aktiva ingredienser på djupet och verkar utrensande av slaggprodukter. Behandlingen är en Low Level ljusterapi.
 Här kommer en kortfattad förklaring om hur de båda teknologier kan hjälpa till att förstärka och fördjupa alla ansiktsbehandlingar och även användas som enskild effektv behandling i kurform.

Led Terapi
Led-terapi  ökar cellernas energi och påskyndar läkningen,en ljusterapi med fotoner som effektivt stimulerar processen i hudens mitokondrier som initierar läkning, reducerar smärta och inflammation samt främjar tillväxt av nya friska celler. Ljusenergin tränger effektivt genom hudytan och har en rad positiva vävnadsfördelar med multifunktionella egenskaper.

Stimulerar cellerna för ökad vävnadsregnreration
Stimulerar collagen och elasstin för fasthet och elasticitet
Stimulerar cellerna för ökad genomblödning, immunförsvar, smärtlindring, celltivälxt och motverkar antiagin-enzymet
Främjar snabb läkning och helandeprocess
Effektiv vid brännskador, blåmärken och svullnad

Galvanisk Terapi
Är likströmsbehandling som bryter hudens barriärfunktion för attt öka inslussningen av aktiva substanser. Den galvaniska terapin utnyttjar kunskapen om hudens joner och påverkar deras dermala aktivitet.

Ökar syresättning och cirkulation
Dränerar, minskar svullnad och avgiftar huden
Motverkar hudens åldrandeprocess
Motverkar fria syreradikaler och balanserar hudens ph-värde.